|
В основу підручника «Світова література» (рівень стандарту) для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авторів Ісаєвої О.О., Клименко Ж.В., Мельник А.О.), що повністю відповідає оновленій програмі з курсу «Світова література» для 11 класу, покладено особистісно орієнтовану модель навчання.
Матеріал підручника відповідно до програми систематизовано та організовано у три великі розділи, у назвах яких сформульовані ключові тенденції розвитку літератури в певний період: «У пошуках усього нового: із літератури першої половини ХХ століття»; «На захисті вічних цінностей: із літератури другої половини ХХ століття»; «Руйнуючи канони і створюючи нове: із літератури кінця ХХ — початку XXI століття». Завершується підручник підсумковим розділом «Книги, які нас обирають, або замість «Підсумків», до якого увійшла стаття про роль української перекладацької школи в духовному поступі нашого народу, узагальнювальна анкета «Пізнаємо себе і світ через літературу», «Ваш порадник», що включає в себе 21 методично вивірену пам’ятку, де пояснюються алгоритм діяльності та подаються корисні поради з усіх видів завдань, що пропонуються у підручнику, починаючи від «Як виразно прочитати художній твір» до «Як підготувати літературну вікторину».
Розумінню задуму авторів у поданні матеріалу сприяють шмуци до кожного розділу, на яких уміщено епіграф (до речі, використовуються цитати з української літератури, що сприяє формування в учнів цілісного сприйняття української літератури як частини світової), ключові слова і поняття, а також ілюстрації, що характеризують певну епоху.
У підручнику наявна продумана система рубрик («До таємниць мистецтва слова» (теорія літератури), «У творчій майстерні письменника», «Зі скарбниці літературно-критичної думки», «До уваги допитливих», «Мистецькі передзвони», «Українськими стежками світової літератури») і диференційованих завдань, спрямованих на розвиток читацьких навичок, виховання культурної сучасної людини, введення її у широкий літературознавчий і культурологічний контекст; естетично розвинутого читача, здатного образно сприймати художній твір і давати йому самостійно обґрунтовану оцінку, здатного вести конструктивний діалог у процесі вивчення літератури.
Загальний дискурс підручника скеровано на активне здобуття знань старшокласниками. «Відкритість», відмова від нав’язування певних авторитетних позицій у даному навчальному виданні спрямовані на розвиток самоосвіти учнів.
Програмовий матеріал в підручнику представлено в широкому культурному контексті: живопис, графіка, скульптура, музика, театральне мистецтво, кінематограф і, власне, література репрезентовані як цілісний пласт культури певної епохи.
|