§
підр.
|
Дата
|
Тема уроку
|
Орієнтовні
навчальні цілі відповідно до предметних компетенцій
|
Розділ І.
ЗВІДКИ І ЯК ІСТОРИКИ ДОВІДУЮТЬСЯ ПРО МИНУЛЕ
|
1
|
|
Що таке історія
Підручник — с. 6
Робочий зошит — с. 4
|
·
розповідає про те, як історики
довідуються про минулі часи;
·
коментує текст підручника під час читання і складає
запитання до нього;
·
пояснює, що таке історія, хто такі
історики;
·
висловлює судження щодо вивчення історії свого
народу і країни.
|
2
|
|
Як пов’язані
історія і час
Підручник — с. 12
Робочий зошит — с. 5
|
·
креслить лінію часу та позначає на ній запропоновані дати, співвідносить
рік зі століттям;
·
коментує текст підручника під час
читання і складає запитання до нього;
·
дає визначення
поняттям хронологічна послідовність
подій, тривалість подій, століття, тисячоліття, лінія часу, календар;
·
пояснює як відбувається
відлік часу в історії.
|
3
|
|
Як пов’язані
історія і простір
Підручник — с. 19
Робочий зошит — с. 8
|
·
розрізняє умовні позначки на історичній карті, знаходить
на карті територію України, її столицю;
·
розповідає про те,
як історики довідуються про минулі часи на основі назв населених пунктів;
·
коментує текст підручника під час
читання і складає запитання до нього;
·
наводить приклади
історичних назв своєї
місцевості, з яких можна довідатися про давні часи;
·
дає визначення
поняттям карта, історична карта,
атлас, легенда карти
|
4
|
|
Що таке
речові історичні джерела
Підручник — с. 26
Робочий зошит — с. 10
|
·
розповідає про те,
як історики довідуються про минулі часи на основі археологічних розкопок,
писемних і речових джерел, монет і грошей;
·
коментує текст підручника під час читання і складає
запитання до нього;
·
пояснює, що таке
історичні джерела й які вони бувають;
·
наводить приклади історичних пам’яток, писемних і речових
джерел, з яких можна довідатися про давні часи;
·
дає визначення
поняттям історичні джерела, речові,
письмові, етнографічні, зображувальні джерела, археологія, музей,
екскурсовод, реставрація.
|
5
|
|
Практичне заняття
Про що
можна дізнатись із сімейного фотоальбому
Підручник — с. 34
Робочий зошит — с. 12
|
·
розповідає про те, як історики
довідуються про минулі часи на основі фотографій про історію сім’ї та родинне
дерево;
·
коментує текст підручника під час
читання і складає запитання до нього;
·
добирає інформацію про минуле з
сімейних фотографій;
·
дає визначення
поняттям родинне дерево, генеалогія
|
6
|
|
Чому писемні
джерела важливі для вивчення історії
Підручник — с. 40
Робочий зошит — с. 14
|
·
розповідає про те,
як історики довідуються про минулі часи на основі писемних джерел;
·
пояснює, що таке
історичні джерела й які вони бувають;
·
наводить приклади
писемних історичних джерел;
·
висловлює
судження щодо ролі архівів у збереженні пам’яті про минуле
·
дає визначення поняттям: писемне джерело, мемуари, архів, архіваріус.
|
7
|
|
Чому мова є джерелом знань про минуле
Підручник — с. 47
Робочий зошит — с. 16
|
·
розповідає про те,
як історики довідуються про минулі часи на основі писемних джерел;
·
коментує текст
підручника під час читання і складає запитання до нього;
·
пояснює, що таке
історичні джерела й які вони бувають;
·
наводить приклади історичних пам’яток, писемних джерел, слів, прислів’їв, казок про минуле,
з яких можна довідатися про давні часи;
·
дає визначення поняттям: історизми, фольклор.
|
8
|
|
Що можна дізнатися про минуле з географічних назв
Підручник — с. 54
Робочий зошит — с. 18
|
·
розповідає про те,
як історики довідуються про минулі часи на основі назв населених пунктів;
·
коментує текст
підручника під час читання і складає запитання до нього;
·
пояснює, що таке
історія, що таке історичні джерела й які вони бувають;
·
наводить приклади історичних назв своєї місцевості, з яких можна довідатися про давні часи;
·
дає визначення поняттям: топоніміка, історична топоніміка,
міграції.
|
9
|
|
Практичне заняття
Які назви навколо вас зберігають пам’ять про минуле
Підручник — с. 61
Робочий зошит — с. 20
|
·
знаходить на карті територію України, її
столицю;
·
розповідає про те,
як історики довідуються про минулі часи на основі назв населених пунктів;
·
пояснює, що таке
історичні джерела й які вони бувають;
·
наводить
приклади історичних назв своєї місцевості, з яких можна
довідатися про давні часи;
·
висловлює судження щодо значення вивчення історії свого краю у збереженні пам’яті про минуле.
|
|
|
Тематичне оцінювання
Зошит для тем. оцінюв. — с. 5
|
·
розповідає про те,
як історики довідуються про минулі часи;
·
креслить лінію часу та позначає на ній запропоновані дати;
·
дає визначення основним
поняттям теми;
·
виконує тестові та інші письмові завдання.
|
Розділ
ІІ. ПРО ЩО І ПРО КОГО РОЗПОВІДАЄ ІСТОРІЯ
|
10
|
|
Про кого розповідає історія
Підручник — с. 64
Робочий зошит — с. 22
|
·
розповідає про історичних діячів на основі тексту підручника
·
пояснює, про що і
про кого розповідає історія як наука;
·
висловлює власне
ставлення до історичних подій, явищ і
діячів, що пропонуються для вивчення;
·
дає визначення поняттям: історичні діячі, біографія,
народ, стан.
|
11
|
|
Що називають історичними
подіями та явищами
Підручник — с. 71
Робочий зошит — с. 23
|
·
установлює хронологічну послідовність зазначених подій та явищ, співвідносить подію,
історичне явище і століття
·
розповідає про історичну подію чи явище на основі тексту
підручника та використання додаткової літератури;
·
пояснює, про що розповідає історія як наука;
·
дає визначення поняттям: історична подія, історичне явище
|
12
|
|
Як жили давні мешканці
України
Підручник — с. 76
Робочий зошит — с. 26
|
·
установлює хронологічну тривалість і послідовність зазначених подій та явищ, співвідносить
подію, історичне явище і століття;
·
знаходить на
карті території, пов’язані із
зазначеними подіями та діяльністю людей;
·
розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі тексту
підручника та використання матеріалу практичної роботи;
·
складає запитання щодо перебігу історичної події;
·
пояснює, про що і про кого розповідає історія як наука;
|
13
|
|
Чим уславилися князі
Київської Русі
Підручник — с. 84
Робочий зошит — с. 28
|
·
знаходить на карті території, пов’язані із зазначеними подіями та
діяльністю людей;
·
розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі
тексту підручника та використання матеріалу практичної роботи;
·
складає запитання щодо перебігу історичної події;
·
пояснює, про що і про кого
розповідає історія як наука;
·
висловлює власне ставлення до історичних подій, явищ і діячів, що
пропонуються для вивчення
·
дає визначення поняттям: «шлях з варяг у греки», русичі, князь.
|
14
|
|
Як українське козацтво
прославилося у битвах і походах
Підручник — с. 92
Робочий зошит — с. 30
|
·
установлює хронологічну послідовність зазначених подій;
·
знаходить на карті території, пов’язані із зазначеними подіями та
діяльністю людей;
·
розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі
тексту та інших матеріалів підручника
·
пояснює, про що і про кого
розповідає історія як наука;
·
дає визначення поняттям: козак, запорожці, гетьман, Кримське ханство, «чайка», Січ, курінь,
Річ Посполита.
|
15
|
|
Якими були місто село в Україні у XVII–XVIII століттях
Підручник — с. 100
Робочий зошит — с. 32
|
·
установлює хронологічну послідовність зазначених подій;
·
знаходить на карті території, пов’язані із зазначеними подіями та
діяльністю людей;
·
розповідає про історичну подію
чи явище, історичних діячів на основі тексту підручника;
·
пояснює, про що і про кого
розповідає історія як наука;
·
дає визначення поняттям: Слобідська Україна, ратуша.
|
16
|
|
Як відкриття
харківського університету сприяло
розвитку української культури
Підручник — с. 108
Робочий зошит — с. 34
|
·
розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі
тексту підручника;
·
складає запитання щодо перебігу історичної події;
·
зіставляє окремі події з історії родини й рідного краю та України;
·
висловлює власне ставлення до історичних подій, явищ і діячів, що
пропонуються для вивчення;
·
дає визначення поняттям: університет.
|
17
|
|
Які події називають українською революцією
Підручник — с. 113
Робочий зошит — с. 36
|
·
розповідає про історичну подію чи явище на основі тексту підручника;
·
складає запитання щодо перебігу історичної події;
·
виокремлює в тексті головне й другорядне;
·
висловлює власне ставлення до історичних подій, явищ і діячів, що
пропонуються для вивчення;
·
дає визначення поняттям: революція, республіка, автономія, більшовики.
|
18
|
|
Чому війна залишається в пам’яті українського
народу
Підручник — с. 120
Робочий зошит — с. 38
|
·
установлює хронологічну тривалість і послідовність зазначених подій
та явищ;
·
знаходить на карті території, пов’язані із зазначеними подіями та
діяльністю людей;
·
розповідає про історичну подію чи явище, на основі тексту підручника;
·
виокремлює в тексті головне й другорядне;
·
складає речення щодо перебігу історичної
події;
·
висловлює власне ставлення до історичних подій, явищ і діячів, що
пропонуються для вивчення;
·
дає визначення поняттям: коаліція, Голокост, Рух Опору.
|
19
|
|
Коли і як утворилася сучасна українська держава
Підручник — с. 128
Робочий зошит — с. 40
|
·
установлює хронологічну тривалість і послідовність зазначених подій
та явищ;
·
співвідносить подію, історичне явище і століття;
·
розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі
тексту підручника та використання матеріалу практичної роботи;
·
виокремлює в тексті головне й другорядне;
·
висловлює власне ставлення до історичних подій, явищ і діячів, що
пропонуються для вивчення;
·
дає визначення поняттям: незалежність держави, Верховна Рада, референдум, президент,
конституція.
|
20
|
|
Практичне заняття
Про кого і про що розповідає історія рідного краю
Підручник — с. 135
Робочий зошит — с. 42
|
·
знаходить на карті території, пов’язані із зазначеними подіями та
діяльністю людей;
·
розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі
тексту підручника та використання матеріалу практичної роботи;
·
виокремлює в тексті головне й другорядне,
·
складає інформацію
щодо перебігу історичної події;
·
зіставляє окремі події з історії родини й рідного краю та України;
·
висловлює власне ставлення до історичних подій, явищ і діячів, що
пропонуються для вивчення;
·
дає визначення поняттям: краєзнавство, герб, геральдика.
|
|
|
Тематичне оцінювання
Зошит для тем. оцінюв. — с. 13
|
·
пояснює про кого і про
що розповідає історія;
·
креслить лінію часу та позначає на ній запропоновані дати;
·
дає визначення основним
поняттям теми;
·
виконує тестові та інші письмові завдання
|
Розділ ІІІ.
ЯКІ ПАМ’ЯТКИ Є ЧАСТИНОЮ ІСТОРІЇ
|
21
|
|
Чому храми та ікони є пам’ятками історії України
Підручник — с. 140
Робочий зошит — с. 44
|
·
показує на карті місцезнаходження
зазначених пам’яток;
·
називає,
розпізнає та описує пам’ятки на основі вивченого матеріалу;
·
розповідає про історичну подію чи явище,
історичних діячів на основі тексту підручника;
·
виокремлює в тексті головне й
другорядне, складає простий план тексту підручника;
·
висловлює власне ставлення до зазначених
пам’яток і необхідності їх збереження,
історичних подій, явищ і діячів, що пропонуються для вивчення;
·
дає визначення поняттям та застосовує
їх під час виконання
пізнавальних завдань: пам’ятки історії, ікона, мозаїка, фреска, лавра
|
22
|
|
Що давні книги та мініатюри розповідають про минуле
Підручник — с. 150
Робочий зошит — с. 47
|
·
установлює хронологічну послідовність зазначених подій та явищ;
·
розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі
тексту підручника;
·
виокремлює в тексті головне й другорядне, складає простий план тексту
підручника;
·
висловлює власне ставлення до висловлює власне ставлення до зазначених
пам’яток і необхідності їх збереження,
історичних подій, явищ і діячів, що пропонуються для вивчення;
·
дає визначення поняттям та застосовує їх під час виконання пізнавальних завдань:
Остромирове Євангеліє, ініціал.
|
23
|
|
Яку роль в
історії відгравали замки і палаци
Підручник — с. 156
Робочий зошит — с. 49
|
·
показує на карті місцезнаходження
зазначених пам’яток;
·
називає,
розпізнає та описує пам’ятки на основі вивченого матеріалу;
·
знаходить на карті території, пов’язані із зазначеними подіями та діяльністю
людей;
·
розповідає про історичну подію на основі тексту підручника;
·
висловлює власне ставлення висловлює власне ставлення до зазначених
пам’яток і необхідності їх збереження,
до історичних подій, явищ і діячів, що пропонуються для вивчення;
·
дає визначення поняттям та застосовує їх під час виконання пізнавальних завдань:
архітектура, замок, фортеця, мінарет.
|
24
|
|
Які історії
можуть розповісти вулиці та площі
Підручник — с. 164
Робочий зошит — с. 52
|
·
показує на карті місцезнаходження
зазначених пам’яток;
·
знаходить на карті території,
пов’язані із зазначеними подіями та діяльністю людей;
·
називає,
розпізнає та описує пам’ятки на основі вивченого матеріалу;
·
розповідає про історичну подію чи явище на основі тексту підручника;
·
висловлює власне ставлення висловлює власне ставлення до зазначених
пам’яток і необхідності їх збереження,
до історичних подій, явищ, що пропонуються для вивчення;
·
дає визначення поняттям та застосовує їх під час виконання пізнавальних завдань:
вулиця, площа, ратуша.
|
25
|
|
Чому парки і сади
є культурним надбанням України
Підручник — с. 171
Робочий зошит — с. 54
|
·
знаходить на
карті території, пов’язані із
зазначеними подіями та діяльністю людей;
·
називає,
розпізнає та описує пам’ятки на основі вивченого матеріалу;
·
розповідає про історичну подію чи
явище, історичних діячів на основі тексту підручника;
·
висловлює власне ставлення до зазначених пам’яток і необхідності їх збереження, історичних подій, явищ і діячів, що
пропонуються для вивчення;
·
дає визначення поняттям та
застосовує їх під час виконання
пізнавальних завдань: парк, сад, інженер.
|
26
|
|
Практичне заняття
Які історичні пам’ятки вашого рідного краю
розповідають про минуле
Підручник — с. 180
Робочий зошит — с. 55
|
·
показує на карті місцезнаходження зазначених
пам’яток;
·
називає,
розпізнає та описує пам’ятки на основі вивченого матеріалу;
·
розповідає про
історичну подію чи явище, історичних діячів на основі використання матеріалу
практичної роботи;
·
зіставляє окремі події
з історії родини й рідного краю та України;
·
висловлює власне ставлення до зазначених пам’яток і необхідності їх збереження, історичних подій, явищ і діячів, що
пропонуються для вивчення;
·
пояснює поняття і застосовує їх під час виконання пізнавальних завдань: краєзнавство, архітектура, історична
пам’ятка.
|
27
|
|
Практичне заняття
Уявна подорож
історичними місцями України
Підручник — с. 183
Робочий зошит — с. 56
|
·
показує на карті місцезнаходження
зазначених пам’яток;
·
називає,
розпізнає та описує пам’ятки на основі вивченого матеріалу;
·
розповідає про історичну подію чи
явище, історичних діячів на основі використання матеріалу практичної роботи;
·
зіставляє окремі події
з історії родини й рідного краю та України;
·
висловлює власне ставлення до
історичних подій, явищ і діячів, що пропонуються для вивчення;
·
дає визначення поняттям і застосовує їх під час виконання пізнавальних завдань: краєзнавство, архітектура, історична
пам’ятка
|
|
|
Тематичне оцінювання
Зошит для тем. оцінюв. — с. 22
|
·
пояснює, які пам’ятки є
частиною історії;
·
креслить лінію часу та позначає на ній запропоновані дати;
·
дає визначення основним
поняттям теми;
·
виконує тестові та інші письмові завдання
|
28
|
|
Роль громадян,
історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України
Підручник — с. 187
Робочий зошит — с. 58
|
·
пояснює, що таке історія і що є
предметом вивчення історії як науки;
·
висловлює судження щодо
важливості історичних знань та ролі громадян, історичної науки, музеїв,
архівів у збереженні минулого
|
|
|
|
|
|