навчання
української мови в 6 класі у 2014-2015 н.р.[1]
(122 год, 3,5 год на тиждень, РМ – 23 год)
І СЕМЕСТР
№
Зміст програмового матеріалу
К-сть
год
Дата
Примітки
1
Вступ.Краса і багатство
української мови
1
2
РМ №1*.
Повторення
вивченого про мовлення. Види мовленнєвої діяльності. Загальне уявлення про
ситуацію спілкування. Складання діалогів відповідно до запропонованої теми
1
ПОВТОРЕННЯ
ТА ПОГЛИБЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО (7 год)
3
Словосполучення.
Речення. Головні і другорядні члени речення. Однорідні члени речення.
1
4
Просте
і складне речення. Розділові знаки між частинами складного речення
1
5
Звертання.
Вставні слова і сполучення слів
1
6-7
Пряма
мова. Розділові знаки при прямій мові.
Діалог.
Розділові знаки при діалозі
2
8
Тематична самостійна робота
(тренувальне тестування)
1
Завдання та рекомендації до проведення цієї тематичної
самостійної роботи ви знайдете у навчальному посібнику: О. П. Глазова.
Зошит для тематичного
оцінювання навчальних досягнень з української мови. — К. : Видавничий дім
«Освіта», 2014. — 56 с. та методичному посібнику: О. П. Глазова. Готуємося до
уроків української мови у 6 класі: контроль знань. — К. : Видавничий дім
«Освіта», 2014. — 144 с.
9
Текст,
його тема, головна думка. Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка.
Типи і стилі мовлення. Мікротема, темничне речення
1
10
РМ № 2. Докладний усний переказ тексту
художнього стилю
1
**
Тексти для переказів подано в
методичному посібнику: О. П. Глазова. Готуємося до уроків української мови у
6 класі: контроль знань. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 144 с.
Групи слів за їх
походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова.
1
13
РМ № 4. Особливості опису
приміщення. Усний переказ художнього тексту розповідногохарактеру з елементами опису приміщення
1
14,
15
Активна
і пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми),
неологізми
2
16
РМ №5. Письмовий переказ
розповідного тексту з елементами опису приміщення
1
17
Групи
слів за вживанням: загальновживаніі
стилістично забарвлені слова
1
18
Діалектні,
професійні слова і терміни
1
19
РМ № 6. Письмовий твір-опис приміщення на основі особистих вражень у художньому
стилі
1
У навчальному посібнику О. П. Глазова. Мовне портфоліо. Робочий зошит з розвитку мовлення. —
К. : Видавничий дім «Освіта», 2014 вміщено репродукції картин та
світлини, які можна використати під час підготовки до твору-опису приміщення.
20
Просторічні слова
1
21
Офіційно-ділова лексика
1
22
РМ № 7. Ділові папери. Складанняплану
роботи
1
23,24
Фразеологізми.
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Ознайомлення із
фразеологічним словником
2
25
Джерела
українських фразеологізмів. Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як
різновиди фразеологізмів.
1
26
Фразеологізми
в ролі членів речення. Складання діалогів
1
27
Тематична контрольна робота № 1**.Лексикологія. Фразеологія.
** Контрольні роботи рекомендуємо проводити з
використанням навчального посібника: О. П. Глазова.
Зошит для тематичного оцінювання навчальних
досягнень з української мови. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 56 с.
та методичного посібника: О. П. Глазова. Готуємося до уроків української мови
у 6 класі: контроль знань. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 144 с.
Контрольне аудіювання
1
** Тексти для ауджіювання та завдання до них уміщено в
методичному посібнику: О. П. Глазова. Готуємося до уроків української мови у
6 класі: контроль знань. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 144 с.
СЛОВОТВІР.
ОРФОГРАФІЯ(11 год)
28
Змінювання і творення слів. Твірне слово — база для
утворення іншого слова
1
29,
30
Основні способи словотворення: префіксальний,
суфіксальний,префіксально-суфіксальний, безафіксний, складання основ (або
слів), перехід слів з однієї частини мови в іншу
Зміни приголосних
при творенні слів: іменників з суфіксом -ин
(а) від прикметників
1
33
Зміни приголосних
при творенні слів: прикметників із буквосполученням -чн- (-шн-)
1
34
РМ № 8. Письмовий переказ тексту
художнього стилю з елементами опису приміщення
1
35
Зміни приголосних при творенні слів: відносних
прикметників з суфіксами -ськ-, -цьк-,
-зьк- та іменників з суфіксами -ств
(о), -зтв (о), -цтв (о)
1
36
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах.
Творення складноскорочених слів
1
37-38
Правописскладних
слів разом і через дефіс, написання слів з пів-; правопис складноскорочених слів
2
39-40
РМ № 9-10. Контрольний переказ
2
41
Тематична контрольна робота № 2. Словотвір. Орфографія
1
МОРФОЛОГІЯ.
ОРФОГРАФІЯ
Іменник
(20 год)
42
Загальна
характеристика частин мови.
Іменник як частина мови:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
1
43
Іменники – назви
істот і неістот (повторення). Іменники загальні і власні. Велика буква і
лапки у власних назвах
1
44
Рід іменників
(повторення). Іменники спільного роду.
1
45
Число іменників
(повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини
1
46
Відмінки
іменників, їх значення. Поділ іменників на відміни.
1
47
Відмінювання
іменників І відміни
1
48-50
Відмінювання
іменників ІІ відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в
родовому відмінку. Букви -а (-я), -у
(-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни
3
51
Контрольний
диктант№1
1
Тексти
контрольних диктантів уміщено в методичному посібнику:
О. П. Глазова. Готуємося до уроків української мови у 6 класі: контроль
знань. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 144 с.
52
Відмінювання
іменників ІІІвідміни
1
53
Відмінювання
іменників IV відміни
1
54
Незмінювані
іменники. Рід незмінюваних іменників
1
55
Відмінювання
іменників, що мають форму лише множини
1
56
Нез іменниками
1
ІІ
СЕМЕСТР
№
Зміст програмового матеріалу
К-сть
год
Дата
Примітки
57-58
Особливості
творення іменників. Букви е, и, і в
суфіксах-ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн (я), -ення
(-я), -н (я), -инн (я), -ив (о), -ев (о)
2
59
60
Написання і
відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові
2
61
Тематична
контрольна робота № 3. Іменник
1
Прикметник
(18 год)
62
Прикметник:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
1
63
64
Групи прикметників
за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї
групи в іншу
2
65-66
Ступені порівняння
якісних прикметників, їх творення
2
67
РМ № 11. Особливості будови
опису природи. Усний вибірковий переказ розповідного тексту, що містить опис
природи
1
68
Повні й короткі
форми прикметників
1
69
РМ № 12. Усний докладний переказ
тексту розповідного характеру з елементами опису природи. Складання діалогів
1
70-71
Прикметники
твердої і м’якої груп. Відмінювання прикметників
2
72
Творення
прикметників. Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-,
-ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-
1
73
Букви е, о, и у прикметникових суфіксах -ев-
(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-
1
74
РМ № 13. Письмовий твір-опис природи за картиною
1
У навчальному посібнику О. П. Глазова. Мовне портфоліо. Робочий зошит з розвитку мовлення. —
К. : Видавничий дім «Освіта», 2014 вміщено репродукції картин, які можна
використати під час підготовки до твору-опису природи за картиною.
75
Перехід
прикметників в іменники
1
76
-77
Написання нез прикметниками
2
78
Написання -н- і -нн- у прикметниках
1
79
-80
Написання складних
прикметників разом і через дефіс
2
81
РМ № 14. Письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису природи
1
82
Написання прізвищ прикметникової форми
1
83
Тематична контрольна робота№ 4. Прикметник
1
84
РМ № 15. Особливості будови
роздуму. Усний докладний переказ тексту, що містить роздум
1
Числівник
(10 год)
85
Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
1
86-87
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і
порядкові. Числівники прості, складні і складені. Роздільне написання
складених числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний
2
88
РМ № 16. Замітка в газету типу роздуму про вчинки людей
1
У навчальному посібнику О. П. Глазова. Мовне портфоліо. Робочий зошит з розвитку мовлення. —
К. : Видавничий дім «Освіта», 2014 вміщено матеріали, які допоможуть
підготуватися до написання замітки в газету типу роздуму про вчинки людей
89-92
Відмінюваннякількісних числівників
Контрольне читання мовчки
4
Тексти
для контрольного читання мовчки та завдання до них можна знайти у навчальному
посібнику: О. П. Глазова.
Зошит для тематичного
оцінювання навчальних досягнень з української мови. — К. : Видавничий дім
«Освіта», 2014. — С. 24–31. методичного посібника: О. П. Глазова. Готуємося
до уроків української мови у 6 класі: контроль знань. — К. : Видавничий дім
«Освіта», 2014. — 144 с.
93-94
РМ № 17-18. Контрольний твір
2
95-96
Відмінюванняпорядкових числівників
2
97
Тематична контрольна робота№ 5. Числівник
1
98
РМ № 19. Усний твір-роздум про вчинок людини
1
Займенник
(12 год)
99
Займенник: загальне
значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
1
100
Розряди займенників за
значенням
1
101-102
Особові займенники, їх
відмінювання. Приставний ну формах особовихзайменників. Зворотний займенник, його
відмінювання
У навчальному посібнику О. П. Глазова. Мовне портфоліо. Робочий зошит з розвитку мовлення. —
К. : Видавничий дім «Освіта», 2014 вміщено репродукції жанрових картин для
написання твору-оповідання.
104-105
Питальні й відносні
займенники, їх відмінювання
2
106-107
Заперечні й неозначені
займенники, їх правопис і відмінювання
2
108-109
РМ № 21-22. Контрольний
переказ
2
110-111
Присвійні займенники, їх відмінювання
2
112
РМ
№ 23. Повідомлення на лінгвістичну тему
1
113-114
Вказівні й означальні
займенники, їх відмінювання. Приставний ну формах вказівних займенників
2
115
Тематична контрольна робота№ 6. Займенник.
Повторення вивченого в кінці року
1
Повторення
в кінці року(6 год)
116-117
Лексикологія
2
118-119
Словотвір і орфографія
2
120
Контрольний
диктант № 2
1
121-122
Морфологія й орфографія
2
Фронтальні види контрольних робіт*
Форми контролю
І семестр
ІІ семестр
Перевірка
мовної теми*
2
4
Письмо:
переказ
1
1
твір
-
1
Правопис:
диктант**
1
1
Аудіювання*
1
-
Читання мовчки*
-
1
* Контрольні роботи рекомендуємо проводити з
використанням навчального посібника: О. П. Глазова. Зошит для тематичного оцінювання
навчальних досягнень з української мови. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2014.
— 56 с. (усі тестові завдання подані у двох варіантах, відведено місце для
написання контрольних диктантів, переказів і творів) та методичного посібника:
О. П. Глазова. Готуємося до уроків української мови у 6 класі: контроль знань.
— К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 144 с. (подано орієнтовне
календарно-тематичне планування,
атакож тексти для контрольного
аудіювання та читання мовчки, ситуативні вправи для формування й перевірки
рівня сформованості умінь діалогічного та монологічного мовлення, тексти
контрольних і навчальних переказів, орієнтовні теми творів, тестові завдання
для перевірки рівня засвоєння мовної теми, тексти диктантів для оцінювання
правописних умінь і навичок).
[1]Увідповіднено з підручником: О. П. Глазова.
Українська мова. Підручник для 6 класу
загальноосвітніх навчальних закладів. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2014. — 256 с.
* Уроки розвитку мовлення можна проводитиз використанням
навчального посібника: О.
П. Глазова. Мовне портфоліо. Робочий зошит з розвитку мовлення. — К. :
Видавничий дім «Освіта», 2014. — 80 с.