|
Зважаючи на те, що 9 клас є підсумковим для засвоєння курсу української мови, весь підручник має узагальнювальний характер, спрямований на те, щоб дати можливість учням навчитися застосовувати мовну теорію у практиці живого спілкування – у всіх видах мовленнєвої діяльності. Цьому сприяє і нова рубрика «Усне мовлення: тренінг спілкування». Потужне «Довідкове бюро», у якому зібрані узагальнювальні таблиці і пам’ятки, різноманітні словники (тлумачний, термінологічний, фразеологічний, словничок популярних іншомовних виразів, що традиційно вживаються мовою оригіналу), приклади тестових завдань, допомагає організації самостійної роботи учнів.
Гуманістичному навчанню мови та формуванню учнівської самосвідомості допомагає і введення рубрики «До вашого портфоліо». За задумом авторів, для дев’ятикласників мовне портфоліо матиме форму збірки найвдаліших творчих робіт (творів різних жанрів і стилів, творчих проектів, текстів наукових повідомлень, рефератів тощо). Мовне портфоліо є особистісно зорієнтованою формою роботи, спрямованої на виявлення та розвиток індивідуальних здібностей кожного учня.
Основна ідея художньої концепції підручника: гармонійно об’єднуючи зміст і форму, впливати на різні сфери сприйняття дійсності підлітком і формувати у нього різноманітні компетентності, розвивати образне художнє мислення. У підручнику широко представлена мистецька творчість Тараса Шевченка, що має сприяти розвитку міжпредметних зв’язків і допомогти у вивченні курсу української літератури у 9 класі.
|